Når man savner rigtig kaffe

Efter jeg blev ramt af den stressperiode, som jeg har været i den seneste tid, har jeg måtte ligge en last på hylden. Jeg fandt nemlig ud af, at når jeg drak kaffe med koffein, så gik det i blodet. Mit hjerte begyndte at hamre meget hurtigere end normalt. Jeg valgte derfor at lægge kaffe med koffein væk. Det samme gjaldt også for cola. Jeg har ellers været glad for Pepsi-Max.

Kaffe laver jeg oftest på en stempelkande. Det giver den aller bedste smag. Førhen drak jeg altid to gode kopper kaffe inden jeg tog på arbejde. Og på arbejde har jeg tidligere drukket en halv kande kaffe i løbet af af en formiddag. Så I kan nok se, at jeg har indtaget en hel del kaffe i løbet af en dag. Man kan godt sige, at jeg har været en form for afhængig af kaffe. Det kender de fleste kaffeelskere.

Jeg er derfor blevet udfordret lidt på min manglende morgenkaffe. Jeg har prøvet lidt forskellige kaffetyper uden koffein. Jeg er nået frem til en god kaffe fra Peter Larsen. Den er egentlig lidt for finmalet til stempelkanden, men det går an. Jeg putter også en lille bitte smule vanilje i stempelkanden, for det giver en helt vidunderlig smag til kaffen.

Mit kaffeindtag er nu reduceret til to kopper koffeinfri kaffe om morgenen. Det kan jeg sagtens leve med. Desuden er jeg også begyndt at drikke en hel del te. Det skal helst være te med ingefær.

  
Alt det savn til en simpel kop kaffe er ingenting i forhold til det, som de mange mennesker i Belgien og Bruxelles har måtte opleve i dag. Det er simpelthen så tragisk og man kan ikke lade være med at tænke på, om den type terror skulle kunne finde sted i Danmark også. Men det værste vi kan gøre i Danmark, er at blive bange. For så er det netop, at de skide terrorister vinder. Jeg hader dem. Jeg kan ikke forstå, at nogle “mennesker” kan være så onde og være så tankeløse. Hvorfor skal man være så fyldt med had? Og hvorfor dræbe uskyldige mennesker? Det er som om, at de lever i en helt anden tidsalder. Håber, at de kommer til fornuft. Nu vil jeg ikke tænke på det mere, for de skal ikke vinde. Dem, der skal vinde, er dem der er fyldt med glæde og venlighed til verden. 

Skriv en kommentar