Endnu en tur til Bornholm

Turen var booket for lang tid siden og jeg havde set frem til turen længe.

Det var endnu et hoopersstævne, arrangeret af DKK Kreds 8, som lokkede mig til Bornholm. Min mand er også ret begejstret for øen, så han tager ofte med mig, og går på opdagelse på øen, når jeg er til stævne.

Denne her weekend var fantastisk for mig. Hoopersstævnet var klassemæssigt opdelt i blokke, så jeg havde formiddag fri, skulle være på pladsen og løbe ved middagstid og så kunne Søren komme og hente mig om eftermiddagen. GENIALT!

Jeg fik rigtig tid til at se endnu mere af denne fantastiske ø.
Vi ankom fredag aften og hentede en to good to go i Kvickly og fandt vores lille hytte uden for Rønne. Ikke stor hytte, men der var lige hvad, vi havde behov for og så var det billigt.

Lørdag morgen fandt jeg en earthcache på min morgengåtur med hundene. Bornholms største granitbrud. Om formiddagen begav Søren og jeg os ud og fandt en adventure lab (Visit Rønne), med sjove ting i Rønne by, som vi ikke havde set før; bl.a. en runesten, som var lagt ned i vejen.

Lørdag til middag var jeg til hooperskonkurrence, hvor Cocio igen havde et hæsblæsende tempo. Hun vandt den ene klasse og havde en vægring i den anden klasse.

I løb nr et havde hun en vægring, og det var først, da jeg så videoen i langsom gengivelse, at jeg kunne se hun var helt nede at ligge på den ene side i forsøget på at koorigere sin løbelinje til et hoop.
Se løbet her:

Lørdag eftermiddag kørte Søren og jeg ud langs kysten nord for Rønne og så Kultippen. Et mageløst sted, hvor i gamle dage blev hældt affald fra kulbrydning ud mod havet. I dag ser det helt specielt ud.
Derefter til Gudhjem og få en fantastisk vaffelis hos Chris & Mario, lakridsis med lakridsstykker i. Mums!!!!

Vi spiste også aftensmad i Gudhjem i Gudhjem Røgeri. Jeg er ellers ikke den store fiskespiser mere, men sild med ramsløg smagte virkelig godt. Og så en bette øl til – Svaneke Mørk Guld er bare den bedste øl!

Søndag morgen op og igang. Vi gik en skøn tur i den store skov Almindingen. En adventure lab fik os ind i skoven for at se det sted, hvor en mand ved navn Rømer for herrens mange år siden, lavede et stengærde for at beskytte de nye træer. Sjov fortælling om stedet. Ih hvor jeg elsker adventure labs, der får mig rundt og se ting, som jeg ikke anede eksisterede. Vi gik turen færdig og svarede på ialt 5 spørgsmål ude i naturen. Det skal lige fortælles, at med appen adventure lab, så kan man først låse et spørgsmål op, hvis man er i nærheden af geopunktet, dermed kommer man nogle gange ud på længere gåture.

Efter den smukke tur i Almindingen, med bøgeskoven, der var ved at springe ud, så fortsatte jeg til Klemensker til hooperskonkurrence.

Cocio var igen flyvende, vandt den ene klasse og kom over 300 point og blev Hoopers Øvet Mester.
Det betyder, at næste gang hun skal i konkurrence, så er det i ekspertklassen!!!


Se hendes løb her. Ikke verdens flotteste, men den var hjemme:

Efter konkurrencen var Søren og jeg lige en smut i Svanneke og løse weekends sidste adventure lab. Det var en tur rundt i byen og se på karamelbutikker, bolchebutikker, isbutikker. Mums! Og det blev dyrt, men isen smagte godt, denne gang var det hjemmelavet hybenis.

Tak Bornholm for lækkert forårs- og solskinsvejr. Tak til DKK Kreds 8 og tak Proshop, for at forkæle mine hunde.

Besøg i Helligpeder Havn

Skriv en kommentar