Koldt, solrigt, blæsende og fyldt med hagl – årets første udendørs agilitykonkurrence

Sidste weekend deltog jeg i årets første udendørs agilitystævne. Der var varslet blæsevejr, og det var der mange, der desværre fik oplevet på den lidt trælse måde. For rigtig mange havde sat telte op langs agilityringsiderne fredag aften …. og lørdag morgen havde flere telte knækkede stænger eller revnede syninger.

Da jeg ankom til stævnepladsen lørdag morgen med min oppakning så jeg, at Kaare fra KAF sad alene i sit telt. Og hvis jeg skulle sidde alene i et telt ved siden af, var det jo lidt fjollet. Så Kaare og jeg slog os sammen, og dermed var der plads til et telt mere til andre stævnedeltagere. Jeg gætter, at der er mange, der kan slå sig sammen i telte, for at gøre plads til endnu flere stævnedeltagere rundt om banerne. Jeg synes det er lidt synd, at der er mange, der sidder alene og kukkelurer. Kaare og jeg har i hvertfald hygget os og drøftet mange agilityting i løbet af weekenden og glædet os på hinandens vegne, når noget er gået godt.

Pizza i fuld fart ud af slalom. Billedet er taget af Tina Hindsgaul.

Lørdag var den mest solrige dag. Det kunne tydeligt ses, da jeg kom hjem og så mig selv i spejlet. Hold da op, hvor havde jeg fået røde kinder.

Det blev desværre ikke til nogle pinde for Pizza i klasse 2.

Men til gengæld havde hun et kanon løb i agility åben, hvor hun blev nr. 3 ud af 64 hunde. Faktisk vil jeg hellere have en fed placering i den klasse, hvor både klasse 1, 2 og 3 hunde deltager, end at få en god placering i klasse 2, hvor der er færre deltagere. Men sådan er det jo med et stort konkurrencegen.

Lørdag formiddag fik jeg spurgt et hold med belgieske hyrdehunde, om de kunne bruge en reservehund på holdet her i weekenden. De var nemlig kun 4 på holdet, og der må være 5 på et hold. De svarede heldigvis ja, og vupti, så var der en border collie med på holdet Belgierekspressen. Fantastiske søde holdkammerater. Jeg har før nævnt, at jeg ELSKER holdkonkurrencer. Og det vil jeg gerne nævne igen. ELSKER DET! Jeg får et ekstra sug i maven, når jeg skal løbe, da mit løb ikke kun gælder for mig selv, men også har stor betydning for 4 andre holdkammerater.

Lørdag startede holdet ud med, at de 3 første hunde løb fejlfrit. Pizza var sidste hund på holdet, så jeg satsede lidt for måske at kunne forbedre en af de andre hunde på holdets tid. Pizza fik desværre 5 fejl. (De bedste 3 hunde på et hold tæller i regnskabet og de 2 dårlige resultater fjernes).
Holdet lå nr. 2 lørdag.
Søndag bibeholdt vi placeringen som nr. 2 efter agilityløbet. ÅH, en fed følelse at være med til præmieoverrækkelse i hold. Det er flere år siden, at jeg har prøvet det, da jeg har holdt lidt hold-pause i et par år.
I AM BACK!!!!

Søndag blev der åbnet for de hvide sluser for oven. Kizz Me og jeg havnede i et springløb i haglvejr, men vi klarede det dog med 5 fejl (en lille bitte nedrivning). Kizz har løbet super godt i weekenden. Elsker den dejlige hund, der jo er senior, og vi nyder det.

 

2 Responses to Koldt, solrigt, blæsende og fyldt med hagl – årets første udendørs agilitykonkurrence

  1. Lisbet Becher says:

    Kære Lone.

    Et par af mine nye rally venner mener at du har fortalt dem at man gerne mÃ¥ blive ved med at tage en øvelse f.eks. springet om flere gange, og at der kun trækkes 13 point herfor. Jeg tror at de har misforstÃ¥et noget. MÃ¥ske har du sagt at det tidligere ikke var tilladt at tage springet om, men at man gerne mÃ¥ det nu. Jeg mener at vi siger: fejler du en øvelse – sÃ¥ lav den om, det koster 3 point. Fejler du igen sÃ¥ stop for nu har du brugt 13 point pÃ¥ det, og det vil koste dig 10 mere for hver gang du fejler. Jeg lovede dem lige at undersøge det.

    Mange hilsner

    Lisbet Becher

    Fra: Lone Sommers blog [mailto:comment-reply@wordpress.com] Sendt: 25. april 2017 18:15 Til: lisbetbecher@comxnet.dk Emne: [Nyt indlæg] Koldt, solrigt, blæsende og fyldt med hagl – årets første udendørs agilitykonkurrence

    makkerlone posted: “Sidste weekend deltog jeg i Ã¥rets første udendørs agilitystævne. Der var varslet blæsevejr, og det var der mange, der desværre fik oplevet pÃ¥ den lidt trælse mÃ¥de. For rigtig mange havde sat telte op langs agilityringsiderne fredag aften …. og lørdag mo”

    • makkerlone says:

      Man må kun gentage en øvelse 1 gang. Jeg har aldrig nævnt at man må prøve flere gange. Hvis en øvelse får karakter af, at fører træner bliver man IB’et.

Skriv et svar

