Nr. 2 og 3 og 8 til DM i rally – sikke en dag

Jeg var den eneste fra DKK kreds 10 der var kvalificeret til DM. Jeg var kvalificeret med 3 hunde, men valgte kun at tage 1 med til indmarchen. Det er godt nok lidt tamt med folk fra kreds 10. Har taget et billede af Makker for et par år siden, hvor Makker var eneste hund fra kreds 10, der var kvalificeret til LP DM. Så det er nok ikke sidste gang, at der er kun 1 fører med. KOM SÅ I ANDRE FRA KREDS 10!!!!

Jeg var den eneste fra DKK kreds 10 der var kvalificeret til DM. Jeg var kvalificeret med 3 hunde, men valgte kun at tage 1 med til indmarchen. Det er godt nok lidt tamt med folk fra kreds 10. Har taget et billede af Makker for et par år siden, hvor Makker var eneste hund fra kreds 10, der var kvalificeret til LP DM. Så det er nok ikke sidste gang, at der er kun 1 fører med. KOM SÅ I ANDRE FRA KREDS 10!!!!

Hold da op – sikke et DM for mit vedkommende. Du Der 11 år og Kizz Me 6 år i championklassen og Pizza 1 år (og 1 md) i begynderklassen.

Afsted fredag til Silkeborg, hvor min mor og far lagde hus til. Søren, børnene, hundene og jeg ankom fredag aften, hvor vi fik dejlig mad som sædvanlig. Stor tak til mine forældre, for altid at tage imod mig med åbne arme, når jeg skal finde et sted at overnatte, når jeg er til stævner i Jylland. Det er ikke meget de ser mig, når jeg er derovre, for når jeg så endelig kommer hjem fra stævner, er jeg som regel træt og ligner en hængt kat. Men skønt, at de ser igennem med, at jeg både ser forfærdelig ud og lugter 😉

Lørdag morgen stod vi alle 4 tidligt op. Jeg luftede hundene og forsøgte at spise morgenmad. Yak, jeg kan altså ikke få en bid ned, når jeg skal til konkurrencer. Og når det er DM, så siger maven altså, at det er ikke det bedste sted at putte mad ned.

Ankom til pladsen i god tid og fik luftet Pizza. Hun fik ikke pøllet på morgengåturen, så jeg hader at have i tankerne, at der er risiko for dårlige sit på banen, eller sågar shit.

Efter en indmarch, som gik rundt om LPbanen (og hvorfor ikke rallybanen?), så var det over til rallybanen, hvor den søde dommer i begynderklassen havde tilladt os hundeførere, der skulle gå bane samtidig i championklassen, at vi kunne gå før tid i begynder.

2 uger inden DM fik vi tilsendt en plan for dagen og arrangøreren (som iøvrigt har gjort det fantastisk), havde sat 15 minutter af til banegennemgang til championbanen og begynderbanen samtidig, og jeg skulle ovenikøbet starte som nr. 1 på begynderbanen. Så jeg havde faktisk ondt i maven over, hvad jeg dog skulle stille op med at være 2 (og nærmest 3) steder samtidig. Men det løste sig heldigvis 2 dage før DM, hvor dommeren sagde, at hun nok skulle sørge for, at vi dobbeltførere kunne gå 2 baner forskudt. FEDT! Og så kunne jeg også nå at varme Pizza op i et minut.

  • Asasara Jam Jam Pizza venter på præmieoverrækkelsen.

    Asasara Jam Jam Pizza venter på præmieoverrækkelsen.

    Første bane med Pizza gik forrygende. Pizza og jeg opnåede 100 point og blev kvalificeret til finalen!

  • Første bane med Kizz Me gik næsten forrygende, kun 3 minuspoint og en ommer. Men vi blev kvalificeret til finalen.
  • Første bane med Du Der gik forrygende. 2 minuspoint med min gamle (og næsten utrænede hund). Vi blev kvalificeret til finalen.

Tænkt sig at ryge videre med alle 3 hunde. PRAGTFULDT.
Især pragtfuldt, da championbanen var virkelig udfordrende med tunnel samt et foranskift inde mellem 2 spring. Det er ikke den letteste kombination til mine agilityhunde. De tænker virkelig over, hvornår mon de får lov til at tage de spring.

Jeg vil også nævne, at da Pizza og Kizz Me havde været på banen og jeg skulle ind med Du Der havde jeg faktisk lidt i tankerne, at det var lidt ligemeget med Du Der. Hun var jo en gammel dame, så nu skulle vi bare ind og hygge os lidt. Jeg overvejede at gå hen til Anja, for at hun kunne give mig en opsang, så jeg kunne tage mig sammen og gå en god bane med Du Der. Og det var lige det der skulle til. Jeg sagde til mig selv, at det kan simpelthen ikke passe, at jeg skal have andre til at sige, at nu skal jeg sørme klø på, så jeg tænkte, at jeg giver den HELE armen. Det blev så til 98 point.

Jeg havde derefter lejlighed til at vente på at øvede og ekspertbanerne blev færdige. Jeg fik set lidt LP, men ellers slappede jeg mest af, så jeg kunne være frisk til mine finaler med alle 3 tøser.

Jeg fik flag, som jeg straks hængte op på teltet. Et håndklæde med brodering med navet Pizza og en hestesko. Et lykkehjerte, som jeg havde i lommen hele dagen. Et lykkearmbånd, som jeg havde på hele dagen. Og så fik jeg fodbadesalt og lækker creme.

Jeg fik flag, som jeg straks hængte op på teltet. Et håndklæde med brodering med navet Pizza og en hestesko. Et lykkehjerte, som jeg havde i lommen hele dagen. Et lykkearmbånd, som jeg havde på hele dagen. Og så fik jeg fodbadesalt og lækker creme.

Jeg fik også lejlighed til at kigge lidt mere på de lykønskningskort og gaver, som jeg havde fået af mine træningskammerater. Jeg har trænet på hold hos Johanna Allanach op til DM og til sidste træningsaften havde vi fået til opgave at finde en gave og skrive et personligt kort til de andre kursister. Det var en rigtig god ide.

Pizza havde fået katalognr. 100, hvilket jeg betragtede som de point, jeg ville få på begge baner. Tænk sig … det holdt stik. Jeg er ikke overtroisk eller noget der ligner, men nogle gange virker det lidt 😉

Alle 3 skulle jo deltage i finalen. Begyndere og champions skulle gå samtidig. Øv øv øv, at det ikke var champion og øvede samtidig, men sådan er gamet jo. Heldigvis var dommerne igen fleksible, så jeg og et par andre kunne gå banegennemgang på championbanen først og derefter over at gå banegennemgang på begynderbanen. Så både formiddag og eftermiddag skulle jeg have 2 baner i hovedet samtidig. Men det er jeg heldigvis vant til. Kunne dog godt have ønsket mig lidt mere ro på til et DM. Men sådan er gamet jo med flere hunde tilmeldt.

Pizza i begynderklassen: Hun gik til UG kryds og bolle. Igen 100 point i kassen! Faktisk fik hun en pote hen over hundesnoren i en af øvelserne, men da jeg har lært hende selv at vikle sig ud igen var det jo ikke noget problem. Dygtig hund.

Kizz Me gik også en rigtig fin 2. championbane. Tror bare der var et par point, der blev trukket for.

Du Der derimod, som havde 98 point med sig fra 1. bane fik desværre nogle slemme minuspoint på 2. bane. Der var en del højrehandling bl.a. dobbelttysker fra højre side og lige bagefter et foranskift til venstre side. Det kunne hun ikke, og så var 13 minuspoint dermed en realitet, hvilket gjorde, at vi røg godt ned i feltet.

LP1 RBM Asasara Jam Jam Pizza nr. 2 til rally DM i begynderklassen 2015. Hun var 1 år og 1 md. og opnåede 200 point (apoint med vinderen).

LP1 RBM Asasara Jam Jam Pizza nr. 2 til rally DM i begynderklassen 2015. Hun var 1 år og 1 md. og opnåede 200 point (apoint med vinderen).

Præmieoverrækkelsen var en pinsel for mig. Jeg havde på fornemmelsen, at jeg havde opnået 200 point og dermed lå i toppen af feltet med Pizza i begynderklassen. Det tog en evighed at få delt præmier ud. Desværre … for jeg elsker, når alle kommer op og får præmier, men det tog simpelthen så lang tid, så man kunne se, at folk efterhånden forduftede.Nå, men da præmierne skulle uddeles, så var der 2 ekvipager tilbage, der ikke var råbt op. En anden og så mig. De sagde i højttaleren, at vi begge havde opnået 200 point. Så Pizza og jeg havde gjort alt hvad vi kunne få at vinde DM, ja vi kunne jo ikke rigtig opnå højere point end 200, men blev desværre slået på tid. Jeg har valgt et normalt tempo at gå i, for ellers hopper Pizza op og bider i snoren. En anden plads til en hund på 1 år og 1 md til DM er jeg meget meget meget tilfreds med. Hold da op hvor var jeg stolt, selv om jeg naturligvis helst ville vinde.

DKRLCH DKLPCH Asasara Explosive Kizz Me blev nr. 3 til DM i championklassen i rally.

DKRLCH DKLPCH Asasara Explosive Kizz Me blev nr. 3 til DM i championklassen i rally.

Derefter var der præmieoverrækkelse for championklassen. Du Der blev nr. 8 ud af 20, så Laurits kom og hjalp os med at holde hende oppe ved præmierækken. Stor stor stor var overraskelsen, da jeg igen kom på podiet. Det havde jeg godt nok ikke regnet med. Min dejlige søde og vilde Kizz Me blev nr. 3 i championklassen. Jeg blev simpelthen så glad!

Jeg blev også selv nødt til at gå fra resten af præmieoverrækkelsen før tid, da vi skulle til Silkeborg og fejre Laurits’ fødselsdag. Havde inviteret til gæster kl. 19.

Dagen efter skulle jeg igen ud til rallylydighedspladsen, for jeg havde tilmeldt Pizza til øvet klasse (ikke mere begynder til mig, tak). Hun gik igen super og denne gang uden snor. Fedt! Hader den snor! Hun opnåede 97 point i øvet og blev nr. 3. Hun er altså en stjernehund.

I championklassen deltog jeg med Kizz Me. Første hund på banen fik 97 point. Så da jeg skulle ind med Kizz Me vidste jeg, at jeg skulle opnå 98 point for at vinde. I øvelse nr. 3 fik jeg en ommer og så blev jeg nødt til at sætte farten op, for hvis jeg skulle slå den anden hund, så skulle det være på tid. Jeg er jo lidt af et konkurrencemenneske, det vil jeg gerne indrømme. Kizz Me syntes, at min høje fart blev lige festlig nok, så vi fik nogle skønhedsfejl oven i den 3 minuspoint for ommeren. Men pyt, det havde jo allerede været en fantastisk weekend. Så må Kizz Me bare få det sidste supercert en anden gang.

Til slut vil jeg gerne sige tusind tak til DKK kreds 6. De havde lavet et rigtig godt arrangement. God skiltning, god stemning, god højttalerspeaking. Især søndag var speakingen fin.

De flotte udleverede diplomer.

De flotte udleverede diplomer.

One Response to Nr. 2 og 3 og 8 til DM i rally – sikke en dag

  1. Pingback: Danmarksmesterskaberne i rally 2015 | Asasara

Skriv et svar

