Woooow – 2 x rallylydighedschampions samme dag – Panik og Flickan og Kizz Me var vildt dygtige

I dag har jeg været til 2 x 3 rallyprøver, som er et støttearrangement til fordel for The Open European HTM championship, der bliver afholdt i DK i år. Jeg tilmeldte Kizz Me i øvede klasse samt Panik og Flickan i ekspertklassen.

Jeg havde fået en “hjerneblødning”, da jeg tilmeldte, idet jeg tog chancen og håbede, at jeg havde overskud til at gå op til 6 prøver til et og samme dobbeltstævne. Det var da også lige ved at ramle sammen, da jeg stort set skulle ind med Panik i rally ekspert i den ene ring og samtidig med Kizz Me i den anden ring. Så faktisk skulle jeg have styr på 2 forskellige baner i hovedet samtidig.

Her sidder Flickan ved en af ringenes flotte dekorationer. Begge ringe havde flotte dekorationer i hvert hjørne. Da man kørte ind på selve pladsen blev man ET STORT SMIL. Der var bare SÅ flot og stemningsfuldt.

Johanna Allanach er kendt som en agilitydommer, der er god til at lave spændende baner. Det var første gang jeg skulle op i en af hendes rallybaner, og jeg skal hilse at sige, at hun ikke skuffede med hensyn til det spændende! En ekspertklasse, der trak tænder ud på selv garvede hundefolk. En dobbeltslalom, venstre spiral og højrespiral, som var opsat næsten som en stjerne, hvor flere af keglerne blev genbrugt. Det var med at holde hovedet koldt!!!

Jeg var i øvet med Kizz Me, hvor jeg fik 96 point på Johannas bane og 100 point på Franks bane. Kizz Me er dermed rykket op i ekspert klassen. Hun blev nr. 2 hos Johannah og nr. 1 hos Frank i den suverænt bedste tid.

Flickan og Panik var begge i ekspertklassen. De havde begge 1 cert hver fra tidligere konkurrencer, så hvis jeg bare fik 1 champion med hjem i dag, ville jeg være ovenud lykkelig. Hos Johanna fik både Panik og Flickan 97 point. Flickan blev nr. 3 og Panik nr. 2.
Hos Frank fik Flickan 97 point (jeg valgte at lave en øvelse om) og Panik fik 98 point. Det vil sige, at både Flickan og Panik fik cert med på begge baner.

Min glæde var stor. Kizz Me rykkede op i ekspertklassen samt Flickan og Panik blev begge rally champions. Det var dermed 6 1. præmer jeg fik med hjem. SUPER DAG med SUPER HUNDE.

Så min glæde blev kæmpe stor, da jeg fandt ud af, at både Panik og Flickan blev rally champions samme dag.
Jeg husker tydeligt den dag, hvor Panik blev Dansk Springchampion. Det var i Hillerød, hvor Johannah havde lavet en fuldstændig vanvittig svær springbane. Men jeg tænder jo på det, der er spændende, og så VIL jeg igennem.  🙂 Tak Johannah, for altid at gøre livet spændende for mig! 😉

Jeg sad sammen med Marianne (Vomba), Sofie (Quark), Tanja (Neko) og Hanne (Soffie). Nøj, hvor var det hyggeligt at snakke, grine, pladre og plabre løs om hunde, prøver og alt mellem himmel og jord.

Her til aften måtte det hele skylles ned af noget, som jeg godt kan lide: Crement (champagnetype) fra Alsace samt hjemmelavede hotdogs. Ja, hvorfor ikke. Man skal nyde livet, mens man har det … for man ved ikke, hvornår det slutter!!

Crement og hotdogs: Lækker cocktail.

3 Responses to Woooow – 2 x rallylydighedschampions samme dag – Panik og Flickan og Kizz Me var vildt dygtige

  1. Anne-Lotte says:

    Stort tillykke med de 3 tøser. Så flot :o)

  2. Berit Bilde says:

    Tillykke – hvor sejt!
    Ja, nyd livet for satan. Det bliver ikke genudsendt.
    Et tillykke-kram til dig 🙂

  3. WICKIE DAHL says:

    Du er sku sej lone ;o))
    HILSEN WICKIE

Skriv et svar

