Vores første campingferie – i Rørvig med hundene

Et par dage inden Påske besluttede Mads og jeg, at vi ville holde påskeferie i vores nye campingvogn. Så jagten gik ind på en campingplads, hvor vi måtte have hunde med.

Dansk Camping Union (DCU) har en række campingpladser, som man får rabat på og hunde er gratis at medbringe, så med 5 hunde var et DCU-kontingent hurtigt tjent hjem. Vi valgte at tage til Rørvig og der var lige nøjagtig ikke udsolgt, da vi henvendte os.

Dejlig campingplads tæt ved strand og skov. Hyggelig havn i Rørvig, hvor der er en dejlig sti til Nakke. Makker er dog ikke så ung længere, så en gåtur til Nakke blev afkortet lidt. Makker er desværre øm af en tur på 3 km.

Åh, jeg kan simpelthen ikke lade være med at tage billeder af den lækre Kizz Me. Så flot og adræt krop skal man lede længe efter.

Der er en rigtig dejlig stand ved Rørvig. Vejret var PRAGTFULDT og Mads og jeg tilbragte megen tid på stranden og på ture med hundene. Jeg har sågar været ude at løbe med hundene en af morgenerne, men desværre havde jeg glemt mit løbebælte.

Campingvognen og forteltet opstillet på Rørvig Camping (DCU)
Vi havde nogle pussige oplevelser på Campingpladsen.
Da vi ankom satte vi campingvogn og fortelt op og derefter et lille hundehegn 1 meter ud til den ene side og 1 meter ud til den anden side. Vi åbnede 2 øl og satte os og slappede af. Pludselig kom campingfatter kørende og sagde: Nå, der er jer med hundehegnet! Det hegn måtte vi ikke have, men efter lidt overtalelse gik han med til, at vi måtte have ½ meter hegn foran teltet, men ikke noget på den ene side. Jeg har været på mange campingpladser før, men jeg har aldrig oplevet, at vi har skulle fjerne vores indhegning. Så kære hundefolk med hundehegn, RØRVIG kan ikke anbefales! De skal holdes i snor (synd).
Jeg har på fornemmelsen, at folk er blevet forskrækket over, at jeg har haft 5 hunde med på campingferie. Men jeg har også på fornemmelsen, at mine hundes adfærd og gode stil har gjort folks fordomme til skamme.
Nå, men Mads og jeg blev og fik nogle hyggelige dage. Og sjov nok, så bliver vi altid en slags børnemagneter.

Nogle af de besøgende børn laver spasseransigter sammen med et gammelt barn ..... ups, nåh ja, det er vist godt med lidt barnligt gen engang imellem

Hundene tiltrækker søde børn og ofte var der 5-6 børn inde i forteltet ad gangen. De lavede tricks med hundene samt sjov og spas med mig. Selv Du Der syntes, at det var dejligt med børn og ville gerne kæles.

Mads og jeg på stranden hvor vi nyder en Kylle Kylle

Dagen før vi skulle hjem fra Rørvig kom en ny nabo til campingpladsen. Det fandt vi ud af, da han havde kørt vores bardun til forteltet ned, bøjet en pløk og kørt vores havelampe i smadder. Jeg fatter simpelthen ikke, at de ikke engang kom over til os og sagde undskyld. Mage til hovskisnovski skal man lede længe efter. Vores bagbo syntes også, at det var meget mystisk og var faktisk en del forarget på mine vegne.

Vel hjemme hejste vi flaget. Det står så flot til magnoliaen.

Her ses campingvognen fra bagsiden. Vi er nu hjemme i Strøby og pakker ud.

Søndag kørte jeg campingvognen hjem fra Rørvig. Jeg var lidt nervøs, da det er første gang jeg prøvede at køre med sådan et monstrom. Hjemme pakkede vi ud og gik derefter i gang med at ordne have.

Inden vi tog afsted havde vi købt et ekstra skab til forteltet i jem og fix. De flade hundekurve er geneiale og nemme at stable, dem havde vi købt i Biltema

Ordnet have har vi også gjort i dag mandag den 25. april. Vi har udjævnet en masse huller i græsplænen og sået nyt græs. Vi har også påbegyndt at lave ny hundegård og har flyttet urtehaven, så den nu er ved siden af drivhuset.

Mads købte en buket blomster til mig inden vi tog på camping. Jeg valgte at tage buketten med og den stod flot hele Påsken

I dag mandag har jeg bistået med en speciel hundefødsel. Min morbrors hund skulle føde. Hun er ikke så ung og magter ikke så mange hvalpe. Hun fik 10 hvalpe og takket være ammestuen.dk fik 3 af hvalpene et godt hjem hos en dejlig schæfer, som kun havde fået 1 hvalp for 2 dage siden. Åh, hvor er jeg glad på min morbrors, Maggies, schæferens og hvalpenes vegne. Hurra for ammestuen!

4 Responses to Vores første campingferie – i Rørvig med hundene

1. Elin Kiel says:

Vi havde samme oplevelse på Rørvig sidste år – præcis samme besked om vores lille hundehegn til vores 2 hunde. Og nej, vi har også valgt Rørvig fra. Til gengæld har vi været i Rågeleje, på Orø, i Bisserup, og Albuen, hvor der ingen problemer er med at sætte hundehegnet op. Til gengæld undgår vi også Sanddobberne, hvor vi har fået samme besked af campingfatter, der kom drønende på sin cykel for at få os formastelige campister til at pille hundehegnet ned igen.

2. Hanne says:

Lyder jo herligt, at I har haft en super debut med campingvognen..;o))
    Synes det er så tarveligt, at de nu sætter grænser for vores hundehegn.. det er da for hundens bedste og de andre “beboere”. Kan slet ikke forstå, at DE ikke kan forstå at det er mest hensigtsmæssiget for alle partner.
    Jeg kan så fortælle at vi aldrig har mødt modstand i hundehegn, hvor vi har været på ferie.
    Ved at DCU Camping Heatherhill ved Helsinge/Liseleje er en god campingplads med masser af plads og super gode gåture i lyngen på den anden side af vejen…måske det bliver næste udflugt..
    God fornøjelse med campingvognen

3. Lyder som en dejlig påskeferie :O)
    Jeg har ikke prøvet at campere ret meget på campingpladser med vores hunde i DK, så jeg har ikke rigtig nogen erfaringer der. Til gengæld får vi også rigtig mange kommentarer fra andre i skovene, strandene osv. når vi kommer med “hele læsset” (5 hunde, og 2-3 børn) -men som både du og Berit er det ikke noget problem, da det er super nemt at få det hele til at se enormt tjekket ud, -og så slapper folk af…

Hvis I skal til Sverige og campere, -kan vi da godt bidrage med et par campingmuligheder incl. hunde, hvor vi synes det var fint :O)

/Sofie

4. Berit Bilde says:

Vi har også været på DCU-plads Hesselhus på din gamle hjemegn (vores kontigent er også tjent rigeligt ind nu. Silas er nemlig også gratis at have med på DCU pladserne).

På Hesselhus måtte vi gerne have vores store indhegning sat op…. Og tak fordi du lige delte den erfaring vedr Rørvig, der gider vi ikke at campere så, for indhegningen er da uundværlig.

Jeg tænkte faktisk også på om ikke du fik mange kommentarer med 5 store hunde på campingpladsen. Jeg har altid fået mange kommentarer fra andre campister med mine 3-4 hunde. Og mine opfører sig også ganske eksemplariske.