Så er jeg hjemme efter 3 ugers sommerferie

Jeg har ligget i telt i 3 uger. Sikke en skøn og fri ferie, hvor man kan tage hen hvor man vil.

Den første uge af ferien var jeg til Dania Cup (agilitystævne) i Næstved. Jeg kom ikke i finalen med hverken Du Der eller Panik, men lå lige uden for finalerækkerne med begge hunde. Men jeg havde en skøn uge alligevel, hvor jeg egentlig mest trængte til at slappe af og ikke tænke på målsætninger og landsholdsudtagelse m.v.

Ugen efter kørte Mads og jeg til Tyskland, hvor vi i 4 dage boede på en campingplads i Naumburg.
Naumburg er en rigtig hyggelig landsby med flotte gamle huse. Der er 30 km til Kassel. Vi så bl.a. vandkunsten, der er er et vandfald, som kun "udløses" 1 gang om ugen, og er opbygget med terrasser, så vandet først falder ned i en terrasse og så den næste og næste og næste. Det tager en time før vandet er helt nede i bunden af bakken. Vandkunsten blev bygget i ca. 1715.

Efter de 4 dage i Naumburg kørte vi til European Open i agility. Det jeg husker bedst fra den tur var, at det bare regnede og regnede og regnede. Det var nærmest farligt at lave agility, og på banen var der flere steder 10 cm mudder. Jeg kom i finalen med BÅDE Du Der og Panik.
Janne tog en masse billeder, og begge mine løb på video:
Bedste placering var med Du Der i finalen, hvor hun blev nr. 22 i et fejlfrit løb. Det er jeg ganske tilfreds med, for der var virkelig hård konkurrence.

Lige efter jeg havde løbet mine holdløb, som desværre blev for mærkelige i handling pga mudderet, pakkede Mads og jeg straks teltet, og kørte til Sydtyskland. Dejligt vejr ventede os! Vi overnattede på en gennemrejsecampingplads lige op ad motorvejen. Næste morgen ville vi køre til Swartchwald til en god campingplads. Men den lå oppe i fjeldende, og der var kun 10 grader varmt. Så vi vente bilen, og kørte tilbage til Rhinen, og vupti, så var vi over græsen og befandt os i Frankrig i Alsace.
Vi boede et par dage i Eguisheim, Frankrigs smukkeste og hyggeligste landsby. Jeg var til vinsmagning en af dagene … ja, det er rigtig, mig, der ikke drikker vin!!!! Vi boede på denne hyggelige campingplads: http://www.eurocampings.dk/da/europa/frankrig/alsace/haut-rhin/campingplads-des-trois-ch%e2teaux-100289/
Efter et par dage kørte vi videre til en anden campingplads, hvor min søster Mette og hendes mand og børn også var.
http://www.eurocampings.dk/da/europa/frankrig/alsace/haut-rhin/campingplads-les-reflets-du-val-d%27argent-109243/ Fra den campingplads var der nogle vildt fede vandremuligheder. En af vores ruter var 15 km lang, og det første stykke var der en stigning så brat, at jeg fik propper i ørene!!!

Jeg lægger nogle billeder fra ferien på bloggen senere, når jeg finder camera m.v. i alt mit ferierod.

One Response to Så er jeg hjemme efter 3 ugers sommerferie

1. Helena says:

Velkommen hjem, det lyder til at I har haft nogle hyggelige uger.